Kategória archív: Biztosítás

Egy autó átírása költségekkel jár. Ezért hoztuk létre az autó átírás kalkulátorunkat.

0Ft
* Required
Thank you for your submission!

 

A következő adatokra van szükség az átírás költésgeinek meghatározásához:

  • A jármű kora
  • Teljesítménye
  • Motortérfogata
  • Fajtája (személyautó vagy motorkerékpár)

Vagyonszerzési Illeték

A vagyonszerzési illeték nagyságát az autó kora és teljesítménye határozza meg.

Eredetvizsga

Az eredetvizsga díját a motortérfogat haztátozza meg.

Az eredetvizsga célja a jármű eredetének meghatározása. Ez az egyedi azonosítók ellenőrzősét takarja. Megnézik, hogy például az alvázszám vagy a motorszám voltázott-e. Ezzel próbálják kiszűrni a lopott autókat a forgalomból.

Hol és hogy fizethetsz?

A vagyonszerzési illetéket a kormányablakban kell kifizetni az átírás során. Az eredtvizsga díját pedig a vizsga helyszínén kell kifizetni.

Meddig kell átírni a járművet?

Fontos tudni, hogy 15 napon belül el kell intézni az átíratást az adásvételtől számítva. A hatóság látja a tulajdonosváltást, azonnal bejegyzi és az új forgalmi engedélyt is kiállítja. Viszont a késedelmet azonnal jelzi nekik a rendszer. Ilyen esetekben akár 100 ezer forintos bírsággal is számolni lehet.

Első lépés: Kötelező Gépjármű Felelősségbiztosítás

Addig nem közlekedhet egy új autó az utakon, amíg nincs kötelező biztosítása. Használt autó esetében technikailag lehetséges, viszont hatalmas a kockázat. Az így keletkezett kárt ugyanis 100%-ban az új tulajdonos állja. Ha ilyenkor tör össze valaki egy 30 milliós Mercedes-t, az elég nagy csapás.

A biztosítás megkötésével tehát nem szabad 15 napot várni!

 

Kötelező biztosítás kalkulátorunk hamarosan megérkezik. Addig is összegyűtöttünk néhány hasznos információt.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a gépjármű üzemeltetése során másnak okozott károkat téríti a károsult személynek.

A gépjármű tulajdonba vételétől az üzembentartónak (tulajdonosnak) kötelezően rendelkeznie kell érvényes GFB-vel.

A kártérítés felső határa

A kártérítés felső határát jogszabály limitálja. Ha az Ön járműve másnak kárt okoz, a biztosító dologi kár esetén káreseményenként 500 millió Ft-ig, személyi sérüléses károk esetén károsultanként 300 millió Ft-ig fizet kártérítést. Ha a kár mértéke ennél magasabb, az okozott kár fenti összegen felüli részét saját költségre kell rendezni.

Nem opcionális

A fentiekből logikusan következik, hogy kötelező felelősségbiztosítás nélkül, nem vehetünk részt járművünkkel közúti forgalomban, tehát, sajnos ez nem opcionális biztosítási típus, mint például a Casco biztosítás.

Ha valaki rendelkezik bármilyen típusú gépjárművel, (személy- vagy tehergépjármű, motor, vontató, félpótkocsi, segédmotoros kerékpár stb.), amivel részt szeretne venni a forgalomban, akkor mindenképpen meg kell kötnie a számára legideálisabb kötelező biztosítást.

Manapság rengeteg féle található a piacon, megannyi kedvezménnyel, tehát mindenki meg tudja találni a saját maga számára legmegfelelőbbet.

A biztosító nem utasít vissza senkit

Fontos tudnivaló még a megkötés előtt, hogy amennyiben kiválasztottuk a hozzánk legközelebb állót, nem kell attól tartanunk, hogy akármilyen okból kifolyólag a biztosító visszautasíthat minket. Ebben a biztosítási formában a biztosítók minden egyes megkeresést elfogadnak, és a biztosítás maga minden egyes esetben megkötésre kerül, tehát nem fognak minket visszautasítani.

Ha nincs érvényes felelősségbiztosítási szerződés

Ha a gépjárműre nincs érvényes felelősségbiztosítási szerződés, a másnak okozott kárt a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) rendezi. Ebben az esetben a kifizetett kártérítési összeget és az azzal kapcsolatos költségeket a károkozónak vissza kell fizetnie a Mabisz részére. De még ha nem is okozunk kárt, csak éppen ellenőrzést kapunk amikor biztosítás nélkül vezetjük gépjárművünket, komoly bírságra számíthatunk.

Ezért is érdemes komolyan vennünk a kötelező felelősségbiztosítás megkötését, és a határidejének betartását.

Milyen helyzetekben válik szükségessé a kötelező felelősségbiztosítás megkötése és kik köthetik meg

Minden magyarországi telephellyel rendelkező gépjármű üzembentartója köteles gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést kötni, és folyamatos díjfizetéssel a biztosítást fenntartani. A biztosítólnak is kötelező megkötni a szerződést a saját díjszabásuk szerint.

A kötelező biztosítást a gépjármű tulajdonosa vagy üzembentartója kötheti meg. Ez az esetek nagyrészében ugyanazt a személyt vagy céget jelenti. Lízingelésnél van általában eltérés a két személy között.

A kötelező biztosítás fennállását igazolni kell mielőtt a gépjárművet forgalomba helyezik, a törzskönyvbe üzembentartóval kapcsolatos bejegyzést tesznek, a rendszámtábláját cserélik, és az időszakos műszaki vizsgát elvégzik.

Új gépjármű vásárlás

Amikor úgy döntünk, hogy új gépjárművet vásárolunk, nyilván sok tervezés, szervezés, megfelelő gépjármű kiválasztás előzi meg a vásárlást. Minél hamarabb túllennénk a papírmunkánm, hogy birtokba vehessük az új gépjárművet.

Érdemes-e a kereskedőre bízni a biztosítás megkötését?

A szalonban szintén a segítségünkre akarnak lenni ebben, és fel fogják ajánlani, hogy segítenek a kötelező felelősségbiztosítás megkötésében is. Lehet, hogy sokan rá is bólintanak, mert úgy gondolják, gyorsabb lehet a folyamat.

De érdemes, saját magunknak elintézni ezt, és körülnézni előre a biztosítók ajánlatai között. Sokszor az adott szalonban, ahol vásárolni készülünk egy gépjárművet, nem tudjuk az összes piacon lévő biztosítást összehasonlítani. Manapság Magyarországon már 14 biztosító ajánlatai közül válogathatunk.

A szalonokban általában csak a biztosítások töredéke közül választhatunk, mert az adott szalon nincs kapcsolatban az összes biztosítóval.

Amennyiben fontos számunkra, hogy ne adjunk ki feleslegesen több pénzt havi szinten, mint amennyit muszáj, mindenképpen saját magunk nézzünk utána a biztosítás kiválasztásának. Ezen az oldalon Biztosítási tanácsadónk segítségével pár perc alatt megtalálhatja a legjobbat. Szánjon rá pár percet.

Lehetőség van olyan rendszerünk által küldött, ajánlati igazoló papírral elmenni a szalonba, amit nekik el kell fogadniuk.

Nem tudom a rendszámot

Itt most gondolhatunk arra, hogy igen ám, de egy új gépjárműnek nem tudom még a rendszámát sem. Hogyan tudok biztosítást kötni előre?

Ez sem kizáró ok! Léteznek úgynevezett hiányos szerződések, amelyeken nem szerepel a rendszám, mégis érvényesek. Utólag egyszerűen kiegészíthetőek a már megismert adatokkal (pl. rendszám).

Használt gépjármű vásárlás

Használt gépjárművet jellemzően vagy magánszemélytől, vagy gépjármű kereskedésben vásárolhatunk.

Vásárlás magánszemélytől

Amennyiben magánszemélytől vásárolunk, a legtöbben sajnos nem gondolunk bele, hogy amikortól megszületett az adásvételi szerződés és azt mindkét fél aláírta, onnantól az előző tulajdonos által kötött KGFB hatályát veszti. Az új tulajdonosnak azonnal új kötelezővel kell rendelkeznie.

Ha megvesszük a gépjárművet, és elindulunk vele anélkül, hogy kötöttünk volna előtte KGFB-t, sajnos elég nagy rizikót vállalunk. Rendőri ellenőrzés vagy esetleges baleset estén sajnos nekünk kell vállalni a felelősséget és megtéríteni a kárt.

Ezért érdemes még az adásvétel megkötése előtt otthon kiválasztani a megfelelő GFB-t és az Intakt.hu által biztosított ajánlati igazolóval elindulni az adásvételre.

Vásárlás kereskedőtől

Kereskedésben vásárolt használt gépjármű esetén is hasonló a helyzet. Sajnos a kereskedésben valószínűleg nem a legolcsóbb biztosítást akarják majd ajánlani nekünk. Itt még az a probléma sem áll fenn, hogy a megvásárolandó gépjármű rendszáma nem ismert, hiszen tudjuk előre ezt az információt is.

Az alábbiakban öszzegyűjtöttünk néhány hasznos információt a kötelező biztosításokról általában.

Kötelező Biztosító váltás

Még abban az esetben is érdemes a biztosítás évfordulójához közeledve körülnéznünk a következő évi biztosítási tarifák között, ha már rendelkezünk kötelező felelősség biztosítással és amúgy elégedettek vagyunk vele. Fontos megjegyezni, hogy a biztosító a szerződő évfordulójának utolsó napját megelőző 50. napig írásban értesíti az ügyfeleket a biztosítási évfordulóról, és a következő biztosítási időszakra vonatkozó biztosítási díjról. Ha ez magasnak tűnik, érdemes lehet áttekinteni a többi biztosító ajánlatait.

2012. október 30-án tették elérhetővé utoljára a régebben megszokott módon (évente egy alkalommal) a következő naptári évre vonatkozó díjakat.

2013. január 1-től megváltozott a díjhirdetés módja. A biztosítók számára megnyílt a lehetőség arra, hogy bármikor díjtarifát hirdessenek. Az új díjtarifáikat az MNB honlapján, saját honlapjukon, továbbá a MABISZ honlapján publikálják. Ha eltérést látunk a honlapok között, mindig MNB honlapján meghirdetett díjak az érvényesek.

A biztosítók a díjaikat egymástól függetlenül határozzák meg, így előfordulhatnak jelentős különbségek a tarifákban.

Mikor válthatok?

Amennyiben találunk még kedvezőbb ajánlatot, akkor annyi a teendőnk, hogy a biztosításunk évfordulója előtt (ez az adat mindig szerepel a biztosítási kötvényen) legfeljebb 60, de legalább 30 nappal megelőzően kezdeményezzük a váltást.

A 30 nap a régi szerződés felmondására vonatkozik, az új szerződést ráérünk legkésőbb az évfordulón megkötni, de ha már benne vagyunk a felmondási folyamatban, egyszerűbb és átláthatóbb, ha azonnal megkötjük az új szerződést is. Így később biztosan nem futunk ki az időből.

A biztosítók nagyon komolyan veszik a felmondás beérkezésének határidejét, ezt ugyanis törvény szabályozza. Így egy kis jóindulattal sem fogadhatja el a biztosító a késve beérkezett felmondást.

Ha a felmondás nem volt sikeres, és közben kötöttünk egy új biztosítást, a régi biztosítás marad érvényes. Fontos, hogy ne legyen díjtartozásunk, mert ekkor a szerződés nemfizetés miatt megszűnik.

Évforduló: január 1. vagy évközben

Nem mindegy, hogy az évforduló január 1 vagy évközbeni. Csak azok válthatnak biztosítót január elsejével, akik gépjárművüket 2010. január 1. előtt vették vagy azt megelőzően történt az utolsó üzembentartó váltás.

2010. január 1-jét követően vásárolt gépjárművek esetében az évforduló mindig az a nap, amikor a biztosítási szerződést kötötték. Ha tehát valaki ez előtt felmondja a szerződését és újat köt, az új szerződés nem lesz érvényes.

Mi segítünk

Hogy elkerüljük az esetleges hibákat – amik akkor következhetnek be, amikor az ember egymaga próbál kiigazodni a sokszor túl bonyolult biztosítási tarifákon, átláthatatlan táblázatokon a biztosítók oldalán, illetve minden egyes biztosító oldalán külön-külön díjszámítást végez – hatékonyabb, gyorsabb, és stresszmentesebb oldalunkon pár egyszerű adat megadásával egy gyors kalkulációt végezni, és a legolcsóbb, legköltséghatékonyabb megoldást kiválasztani.

Így a határidőkből nem futhatunk ki, és szinte biztos, hogy hiba nélkül tudunk biztosítót váltani, mert helyettünk hozzáértő emberek teszik meg a szükséges intézkedéseket.

Sok biztosító külön kedvezményt ad online kötött szerződésekre. Így plusz kedvezmény is elérhető amellett, hogy eleve kedvezőbb biztosításra váltunk.

Baleseti adó

Fontos tudni,hogy a biztosítási díj nem tartalmazza az éves díj 30%-át kitevő baleseti adót. Ezt is a biztosítónak kell megfizetni. A biztosító először ezt könyveli, azaz ha kevesebbet utalunk, mint a biztosítási összeg plusz a baleseti adó, a biztosításunk díjhátralékos lesz, és akár meg is szűnhet.

Bónusz-Malusz rendszer

A kötelező biztosítás díjának megállapításánál a biztosítók az úgynevezett bónusz-malusz rendszert használják. Bónusszal díjazzák a balesetmentes vezetést, vagy visszavonják a kedvezményt és akár pótdíjat (maéusz) állapítanak meg. Az így elért fokozat a számítás alapja.

Hogy ez előnyös-e vagy nem, az mindig az adott üzembentartótól függ. Ha balesetmentesen vezetett, akkor kedvező lehet.

Honnan tudja a biztosító a kártörténetemet?

Létrehoztak egy elektronikus kárnyilvántartási rendszert, melyhez minden biztosító hozzáfér. Az itt található adatok a mérvadóak új biztosítás kötésénél.

Új szerződés esetén nyilatkozhatunk a biztosítónak a kártörténetünkről. Ennek hiányában vagy új belépő esetén a szerződést az A00 oztályba sorolják be.

Mikor állapítják meg a bonus-malus fokozatomat?

A biztosítónak 15-30 napja van lekérdezni a bonus-malus megállapításához szükséges adatokat a kárnyílvántartásból. Ehhez az ügyfél által közölt rendszámot és az előző biztosító által kiállított igazolásokat használja.

45 napja van a biztosítónak, hogy megállapítsa a besorolást a biztosítás kezdetére visszamenő hatállyal. Ezzel egyidőben bejegyzi a besorolást a kárnyílvántartóba. Ha az ügyfél nyilatkozatától eltérő besorolást állapítanak meg, értesítést küldenek az ügyfélnek.

Ha egy ügyfél valótlan adatokat közöl, így próbál kedvezőbb besorolást elérni vagy emiatt nem azonosítható a kárnyilvántartóban, a biztosító az M04 osztályba sorolja az ügyfelet.

Hogyan léphetek feljebb a bonus-malus rendszerben?

Minden évben eggyel feljebb léphetünk a rendszerben, a legjobb fokozat a bónusz 10-es. Ebben a kategóriában akár felére is csökkenhet a fizetendő biztosítási díjunk.

Összesen sokévnyi (egészen pontosan 11) balesetmentes közlekedés szükséges ennek a fokozatnak az eléréséhez. Látható ebből, hogy jól kell vigyáznunk a már megszerzett bónuszunkra.

Mi történik a besorolásommal, ha személyautóval kárt okozok?

Amennyiben személyautóval kárt okozunk, az általában 2 fokozattal történő visszaesést eredményez a következő évfordulótól. Ez egyben sokkal magasabb díjjal jár. (Arra is gondolni kell, hogy ha kölcsönadjuk az autónkat, akkor az adott vezető által okozott kár miatt is mi csúszunk vissza két fokozattal, bónusz kategóriánkkal).

Ha viszonylag rövid időn belül újból balesetet okoz az adott vezető, akkor pedig a legrosszabb malusz fokozatba esik vissza, ott pedig a díj már akár kétszerese vagy többszöröse is lehet az eredetileg fizetettnek.

A bónusz átvihető új gépjárműre

Ha gépjármű csere következtében szükségünk van arra, hogy átvigyük az újonnan vásárolt gépjárműre a már meglévő bónuszunkat, minden további nélkül megtehetjük.

De csak abban az esetben, ha a régi járművet már eladtuk, és igazolni is tudjuk, illetve, véglegesen kivonattuk a forgalomból.

Ha kettő vagy több járművet birtoklunk, akkor sajnos nem lehetséges a bónusz fokozat megcserélése a két jármű között.

Az elért bónusz 2 évig megmarad

Amennyiben arra kényszerülünk bármilyen okból, hogy eladjuk a gépjárművünket, és nem vásárolunk egyből egy másikat, tudnunk kell, hogy a már elért bónusz fokozatunk összesen 2 évig megmarad. Ha ezen a két éven belül vásárolunk másik gépjárművet, akkor ugyanabban a kategóriában folytathatjuk a díjfizetést, mint ahol abbahagytuk.

Károkozás esetén megfontolandó

Ha mégis megtörtént a baj és kárt okoztunk, ami viszonylag kisebb horderejű, érdemes lehet a károsulttal személyesen megegyezni és esetleg saját zsebből kifizetni.

Sajnos a bonusz rendszerben történő visszalépés nem tesz különbséget kis és nagyobb károk között, mindenképpen visszacsúszik a károkozó, ha a biztosító rendezi az ügyet.

Plusz a biztosítók úgynevezett károkozói díjszorzót is bevezettek, ami a káresetet követően a károkozónak a következő évi díjának akár megkétszereződését is jelentheti.

Az emelkedett díjat annyi éven át szükséges fizetni amennyi év elméletileg a bónusz 10-es fokozat eléréséhez szükséges.

A szerződésünk besorolása nem romlik a káresemény miatt, ha a biztosító által kifizetett kárösszeget a biztosított a kárkifizetésről szóló értesítés kézhezvételét követő 45 napon belül teljesen visszafizeti a biztosítónak.

A kötelező felelősségbiztosítás érvényessége

A gépjármű-felelősségbiztosítás alapesetben határozatlan tartamú.

A biztosítás megkötésétől számított egy naptári év. 2010 előtt vásárolt járművek esetében a régi rendszer szerint egységesen január 1. volt az évforduló, de az új rendszer szerint az évforduló a kötelező biztosítás életbelépésének naptári napja.

Ha nem mondjuk fel időben, akkor automatikusan megy tovább az érvényesség egy újabb évre.

Ahhoz, hogy biztosítási szerződésünk érvényes legyen, nyilván az is hozzátartozik, hogy az adott díjakat időben befizessük a biztosító részére.

Fontos odafigyelni arra a tényre is, hogy a díjfizetés időbelisége minden esetben a szerződő kötelessége, tehát akkor is, ha éppen csekkes befizetést választottunk, és a biztosító valamilyen oknál fogva mégsem küldi meg az adott határidőre a szükséges csekket.

A díjakat éves, féléves, negyedéves, illetve lakossági folyószámláról történő utalás esetén havi gyakorisággal lehet fizetni.

Amennyiben valamilyen okból, nem történik időre fizetés, a biztosító meg fogja az adott szerződőt keresni 30 napon belül és tájékoztatja fizetési kötelezettségéről.

Összesen 60 napig vállal kockázatot a biztosító, amennyiben ezután sem érkezik be a díj, a szerződés automatikusan megszűnik.

Kötelező biztosítás megszüntetési kérelme

Ha fel szeretnénk mondani a biztosításunkat, akkor annyi a teendőnk, ahogyan azt fentebb említettünk, hogy a biztosításunk évfordulója előtt (ez az adat mindig szerepel a biztosítási kötvényen) legfeljebb 60, de legalább 30 nappal megelőzően kezdeményezzük azt.

Fontos információ, hogy a felmondás utolsó napja mindig azt jelenti, hogy akkorra a felmondásnak bizonyítottan be kell érkeznie a biztosítóhoz.

Felmondás csak írásban történhet, és fel kell tüntetni benne a szerződő és a gépjármű adatait valamint a kötvényszámot a félreértések elkerülése végett.

Mi a teendő kötelező gépjármű biztosítási kár esetén

Ha megtörtént a baj és káresemény résztvevőivé váltunk, először is az emberi élet mentése a legfontosabb, mentők, rendőrség értesítésével. Ha ezzel megvagyunk, akkor a balesetet szenvedett járművek biztosítása a következő lépés azért, hogy megelőzzünk egy esetleges másik balesetet.

Rendőrséget akkor is célszerű értesíteni, ha a felek nem tudnak egyértelműen megegyezni a felelősség kérdésében illetve egyéb más dolgokban.

Érdemes lehet feljegyzéseket, fényképeket, videókat is készítenünk mielőbb a helyszínen, esetleges tanukkal beszélnünk, hogy később ne keveredjünk véget nem érő vitákba, és bizonyítani tudjuk igazunkat.

A baleset szereplőinek adatait is érdemes megnézni, ellenőrizni a baleseti kárbejelentő lap kitöltésekor, hogy biztosan helyes adatok kerültek-e rá, és hogy olvasható, kivehető legyen az írás.

Abban az esetben, ha a gépjárművünkkel nem tudjuk elhagyni a helyszínt és nem mi okoztuk a balesetet, lehetőség van elszállítást kérni, amit a vétkes sofőr biztosítója végül meg fog téríteni a számunkra.

A legutolsó lépés, amikor már mindenki hazaért a baleset helyszínéről, hogy mielőbb jelenteni kell a biztosítók felé a kárt. Amennyiben mi okoztuk a balesetet, akkor is kell jelenteni a biztosítónk felé. Ha mi voltunk a károsultak, akkor pedig a vétkes sofőr biztosítója fele kell jeleznünk az esetet, hiszen az a biztosító fogja kivizsgálni a baleset körülményeit, meghatározni a kár nagyságát, illetve megszemlézni az autónkat. Ezt akár hétvégén is megtehetjük, ma már nagyon sok biztosítónak van online kárbejelentő oldala, ahol sokkal gyorsabban, gördülékenyebben fog majd lefolyni az adott kárügy vizsgálata, mint mondjuk telefonon keresztüli bejelentés alkalmával.

Sérült gépjárművünk szemlézését kérhetjük saját otthonunkban, a biztosító káregységében, illetve akár a szerelő telephelyén is, ahol majd a javítás fog történni. Magát a szerelőt is meghatalmazhatjuk, hogy a szemlén képviseljen minket, amennyiben mi nem tudunk jelen lenni.

Vannak azonban olyan esetek, amelyekre a kötelező biztosítás nem terjed ki

Nézzük, mikor állunk szemben olyan helyzettel, hogy nem fizet a biztosítónk.

A biztosítás nem terjed ki arra a kárra, amely:

  • a károkozó gépjárműben elhelyezett tárgyakban keletkezett, ha ezek nem a gépjárművel utazók személyi használatára szóló tárgyak;
  • a károkozó gépjárműben keletkezett;
  • a károkozó gépjármű biztosítottjainak egymással szembeni igényéből származó dologi kárként, illetve elmaradt haszonként keletkezett;
  • sugárzó, toxikus anyagok és termékek hatására, vagy az egészségügyi hatóságok részéről a sugárzás káros hatásainak megszüntetését célzó intézkedések folytán keletkezett;
  • a gépjármű balesete nélkül az út burkolatában keletkezett;
  • a gépjármű – forgalomban való részvétele nélkül – munkagépként való használata során keletkezett;
  • álló gépjárműre fel-, illetve arról való lerakodás következtében keletkezett;
  • üzemi balesetnek minősül, és a gépjármű javítási vagy karbantartási munkái során keletkezett;
  • gépjárműverseny vagy az ahhoz szükséges edzés során következett be;
  • környezetszennyezéssel a gépjármű balesete nélkül keletkezett;
  • a gépjármű üzemeltetésével egyéb vagyontárgyban folyamatos állagrongálással okozott, illetőleg állagromlásból adódott;
  • háború, háborús cselekmény, terrorcselekmény következményeként keletkezett.

Forrás: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0900062.tv

Kötelező biztosítás és külföldi utazás

Ha külföldi útra készülünk gépjárművünkkel, feltétlenül legyen a birtokukban az úgynevezett zöldkártya.

Jelen esetben a zöldkártya alatt nem a környezetvédelmi osztályba sorolást bizonyító lapot értjük, hanem egy ingyenes, a biztosítónk által kérésünk alapján rendelkezésünkre bocsátott dokumentumot.

Elméletileg nem lenne szükséges ez a papír, hiszen a különböző országok között léteznek megállapodások, hogy melyik ország mely más ország kötelező biztosításait fogadja el, de sokszor sajnos a tapasztalat alapján az adott ország rendőrsége rendőri intézkedés esetén kérheti ezt a dokumentumot. Hogy gördülékenyen együtt tudjunk velük működni, érdemes lehet ezzel a dokumentummal együtt útnak indulni.

A zöldkártya fogalmát szintén a KGFB törvény definiálja:

“A zöldkártya a zöldkártyarendszer országaiban elfogadott, egységes szabványnak megfelelő nemzetközi gépjármű-felelősségbiztosítási igazolvány, amelyet a nemzeti iroda nevében a biztosítási szerződésnek megfelelően a biztosítók állítanak ki az üzemben tartó számára, a meglátogatott országban megkövetelt gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet meglétének igazolására.”

Nincs szükség zöld kártyára a rendszámegyezménybe tartózó országokban. A KGFB törvény így határozza meg a rendszámegyezményt:

“A Rendszámegyezmény tehát a nemzeti irodák között létrejött olyan megállapodás, amely alapján az egyezményben részes országok hatóságai a zöldkártyában megtestesülő igazolás helyett az illető országban megkövetelt gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet igazolásául a jármű hatósági jelzését (forgalmi rendszámát) az ország jellel együtt elfogadják.”

A rendszámegyezmény tagországai:

  • Ausztria
  • Belgium
  • Cseh Köztársaság
  • Dánia
  • Feröer-szigetek (Dánia)
  • Finnország
  • Franciaország
  • Görögország
  • Hollandia
  • Horvátország
  • Írország
  • Izland
  • Liechtenstein
  • Luxemburg
  • Monaco
  • Nagy-Britannia és Észak Írország, a Channel-szigetek, Gibraltár és Man szigete
  • Németország
  • Norvégia
  • Olaszország, Vatikán és a San Marino Köztársaság
  • Portugália
  • Spanyolország
  • Svájc
  • Svédország
  • Szlovák Köztársaság
  • Szlovénia

Ha ezeken kívüli országba utazunk, fontos tudni, hogy a zöldkártyarendszerben részt vesz-e. Ha igen, szükségünk lesz zölkártyára.

Ezek az országok pedig az alábbiak:

  • Albánia
  • Andorra
  • Belarusz
  • Bosznia-Hercegovina
  • Bulgária
  • Ciprus
  • Észtország
  • Irán
  • Izrael
  • Lengyelország
  • Lettország
  • Litvánia
  • Macedónia
  • Málta
  • Marokkó
  • Moldávia
  • Montenegró
  • Oroszország
  • Románia
  • Szerbia (kivéve Koszovó területe, amely ENSZ felügyelet alatt áll)
  • Tunézia
  • Törökország
  • Ukrajna

Mindig tudjuk bizonyítani, hogy rendelkezünk érvényes biztosítással

Szintén fontos momentum a kötelező felelősségbiztosítással kapcsolatban, hogy mindig minden körülmények között tudjuk bizonyítani, hogy rendelkezünk érvényes biztosítással. Ez okból célszerű egy esteleges rendőri ellenőrzésre felkészülve a jogosítvány és forgalmi engedély mellett tartani a biztosító által küldött kötvényt, igazolólapot, ajánlati igazolót.

Rendőri ellenőrzés alkalmával a rendőrnek joga van ellenőrizni a biztosítás megkötésének tényét, de például azt már nem, hogy ki van-e fizetve rendesen a díja.

A vitás helyzeteket elkerülendő, esetleg a fizetési bizonylatot is érdemes a fent jelzett dokumentumok mellett a kesztyűtartóban tartani.

Biztosítási tanácsadónk segítségével Ön gyorsan és könnyedén kiszámíthatja 2007. január 1. vagy azt követő dátumú kockázatviselés kezdetű gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésének 2018. évi díját.

Jogi tudnivalók

Magyarországon a kötelező felelősségbiztosítást a 2010. január 1-jétől a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást a többször módosított 2009. évi LXII. Gfbt., valamint a hozzá kapcsolódó 21/2011. (VI. 10.) NGM és 20/2009. (X. 9.) PM rendelet szabályozza. Ezt a törvényt, pedig azért volt szükséges megalkotni, hogy az olyan esetekben, amikor az adott kötelező felelősségbiztosítás fizetője egy másik személynek okoz kárt gépjárműve üzemeltetése során (akár anyagi vagy személyi sérüléssel járót), akkor a felelősségbiztosítás alapján a biztosító megtéríti az adott kárt a károsult számára.

Az életbiztosítási termékek új generációja, a vegyes életbiztosítások által nyújtott szolgáltatásokat ötvözi egy befektetési alap által kínálta lehetőségekkel.

A szerződő által befizetett díjakat a biztosító, a szerződő által kiválasztott befektetési alapokba fekteti, a lejáratkori kifizetés mértékét ezen alapok hozama határozza meg. A szerződő a tartam során igény szerint átirányíthatja megtakarítását a felkínált alapok között.

Az életbiztosítás alapvető jellemzője, hogy hosszútávra szól: stratégiai befektetés. Az viszont gazdasági törvényszerűség, hogy a befektetések hozamát és biztonságát befolyásoló konjunkturális ingadozások hosszútávon kevésbé érvényesülnek, illetve azok hatása nagyobb mértékben egyenlítődik ki.

Az életbiztosítás igényli a legkisebb időráfodítást valamennyi egyéb befeketési formával szemben. A haszon biztosítása a vagyonkezelők feladata.

Az életbiztosítás épppoly fontos az üzleti életben, mint a családok védelmében. Stratégiai megtakarítási forma, mely a bankbetétek, értékpapírok, ingatlanok mellett hossszútávon is biztosítja a több lábon állás lehetőségét.

Halála esetén a bank azt fizeti vissza, amint Ön megtakarított, az életbiztosító azonban azt, amit Ön meg szeretett volna takarítani.

Az élet kemény feltételek szab, a életbiztosítás viszont kedvező feltéelelekt nyújt. Aki megfeleleő életbiztosítással rendelkezik, az nyugodt, szívvel befeketeteheti szabad pénzösszegeit, hiszen az egyéb befektetések kudarca esetén az élet- és a nyugdíjbiztosítás képes megakadályozni a megszokott életszinvonal csökkenését.

Akár életben van a biztosított, akár nem, az előre rögzített biztosítási összeget az előre rögzített időpontban a kedvezményezett biztosan meg fogja kapni. Sem hamarabb, sem később. Éppen akkor, amikor szükség van rá.

Már a név is arra utal, hogy egy fix terminusra, és egy fix időpontra vonatkozik az előrelátás. Az ilyen jellegű életbiztosítást kötők biztosak lehetnek abban, hogy a korábban kitűzött cél biztosan megvalósul, hiszen akár életben van a biztosított, akár nem, az előre rögzített biztosítási összeget az előre rögzített időpontban a kedvezményezett biztosan meg fogja kapni. Sem hamarabb, sem később. Éppen akkor, amikor szükség van rá.

Hajlamosak vagyunk arra, hogy keservesen megtakarított pénzünket az első kísértés hatására elköltsük, ezáltal megnehezítve a valóban inséges időszakokra való tartalékolást. Az életbiztosítás takarékosságra ösztönöz, egyben hosszútávú befektetés is.

Az életbiztosítás az egyetlen lehetőség arra, hogy családjára nagy összegű vagyont hagyjon, mielőtt azt ténylegesen felhalmozta volna.

Az életbiztosítás az egytlen olyan befektetés, amely nem a befizetett összeggel, hanem az igénnyel arányos. Az életbiztosítás lehetővé teszi az Ön számára, hogy azonnal vagyonra tegyen szert, majd matematikai alapon biztosítja a vagyon megőrzését, illetve elosztását.

Néhány embernek az egész élete arra megy rá, hogy olyan vagyont halmozzon fel, amely nem nagyobb, mint az általam javasolt időszaki kisbefektetések révén létrehozható tulajdon.